+316 81 462 704 support@mariembellil.nl
Selecteer een pagina

BUSINESS management

 

WAT DOET EEN BUSINESS manager?

Als Business Manager heb ik maar één doel; creëren van rust, ruimte en overzicht. Voor jou. 

Dit doe ik door werkzaamheden te minimaliseren, te herstructureren en te optimaliseren. Ik ben er dus alert op dat we geen pleisters plakken, maar vanaf de oppervlakte dieper graven om de basis bloot te leggen. En dáár aan te werken.

Processen

Alles wat je in je bedrijf doet is in een proces gegoten. Of je dat nou bewust doet of niet. Alles wat je doet, doe je op een bepaalde manier en in een bepaalde volgorde. Mist er een vaste volgorde, dan betekent dat niet dat er geen proces is, maar dat deze steeds verandert.

ALLES wat je doet dus.

Van hoe je je agenda gebruikt, je mail afhandelt, je aanvragen verwerkt, je klantenreis inricht, je marketing voert, etc etc. En hóe je dat doet is weer van invloed op wat dat voor jou aan werklast betekent. En laten we nou heel eerlijk zijn; vaak weet je niet eens wat het proces is, maar doe je het gewoon zoals je het altijd gedaan hebt.

En daar zit nou de verborgen winst.

Het in kaart brengen van bedrijfsprocessen legt zaken bloot. Door deze processen inzichtelijk te maken zie je waar er een stap mist, welke stappen of handelingen makkelijker kunnen, niet nodig zijn of bijvoorbeeld geautomatiseerd kunnen worden. 

En al die handelingen makkelijker maken, verkleinen of elimineren betekent tijd én energie wat vrijkomt.


Project management

Altijd de volle aandacht voor de dag van vandaag, je product en je klanten. Tegelijkertijd in in je hoofd nog zoveel ideeën voor je aanbod, je bedrijfsvoering, je toekomst. Believe me, you’re not alone. 

De druk van een extern opgelegde deadline ontbreekt. De beloning van het opleveren mist. En wellicht voel je je overweldigd en heb je het gevoel tijd tekort te komen. Door het samen te doen ondervang je dit. En omdat ik weet dat je niks hebt aan alleen maar nieuwe to do’s op je bord, ondersteun ik niet alleen door een planning te maken en te bewaken, maar ook – wanneer gewenst – door uitvoerende taken op mij te nemen.

Systemen en tools

Ik maak zoveel mogelijk gebruik van de systemen die je al gebruikt en dus kent, en probeer – waar nodig – simpel te begrijpen tools in te zetten. Zo wordt het geen ver van je bed show of nieuwe cursus die je moet volgen, maar kunnen we door kleine aanpassingen op bekend terrein al heel veel winst boeken.

Uitbesteden

Iemand aanhaken, of het nou een freelancer is of in dienst nemen. Het vraagt om een gedegen voorbereiding, weten wat het slimste is om niet meer zelf te doen en voor de werving en selectie een plan van aanpak. Ik heb meerdere ondernemers ondersteund bij de zoektocht, het inwerken en begeleiden van hun (eerste) assistent. Een bewezen stappenplan ligt al voor je klaar.

Keuzes maken

Ook ben ik er om je te begeleiden bij het maken van keuzes. Keuzes die goed voor jou voelen en die je dichterbij je doelen brengen zonder aan jezelf voorbij te gaan.

Dit vraagt niet om een one size fits all aanpak. Elke ondernemer is anders. Met een eigen manier van werken, met eigen prioriteiten, met eigen voorkeuren en met eigen doelen. Het steeds inspelen op de specifieke wensen, manieren van werken en karakters,  is wat mijn vak het meest boeiend maakt.

Met een 20 jaar werkervaring als producer, project coördinator, office manager en management assistente, zit het organiseren en overzicht bewaren mij in het bloed. 

Zaken efficiënter laten verlopen? Tijd besparen en taken lichter laten aanvoelen? Ik smul ervan. En dat betekent een samenwerking die werkelijk win-win is.

Leuk als de volgende een samenwerking met jou mag zijn. Let’s meet up!

Benieuwd geworden? Laten we samenwerken!
Neem contact op of bekijk mijn diensten om te zien welk aanbod bij jou past!

focus is een kwestie van beslissen
welke dingen je niet gaat doen

VOOR WIE?

Ik werk graag samen met zelfstandigen of ondernemers met een klein team. Ondernemers die uit hun jasje aan het groeien zijn en op zoek zijn naar een nieuwe basis. Die toe zijn aan een herstructurering van hun werkzaamheden en verantwoordelijkheden, zodat ze de ruimte hebben om de groei werkelijk toe te laten en vorm te geven.

Het werken met Mariëm heeft mij opgeleverd dat ik meer en sneller resultaten heb geboekt. Ik ben iemand met altijd een plan, en loop over van de ideeën. Op zich natuurlijk niks mee, maar ik verlies daarmee soms ook de focus. Mariëm houdt het overzicht, denkt mee, stelt de juiste vragen, knipt op in kleine behapbare stappen en brengt structuur aan in mijn ideeënstroom. En dat maakt dat ik meer overzicht heb, beter prioriteiten kan stellen en daarmee sneller resultaten boek.

Karlijn Migo

Oprichtster & Coach, Down My Tribe

Mariëm is heerlijk om mee te werken. Ze bewaart het overzicht, denkt mee en denkt vooruit. Door haar voel ik meer rust en kan ik de dingen overdragen en loslaten, zodat ik meer tijd kan besteden om áán mijn bedrijf te werken. Ze heeft een groei-mindset, net zoals de rest van mijn team. Ook houdt ze ervan om nieuwe dingen te leren, nieuwe kennis op te doen en te verbeteren. Hierdoor voelt het alsof ik er een sparringpartner bij heb. Ze is creatief en heeft oog voor detail. Niet geheel onbelangrijk, ze heeft humor (althans mijn humor haha).

Vera Merx

CEO, VanVeer Bags

Mariem is een echte organisator en verbinder! Binnen een project, maar ook tussen mensen. Ze is communicatief sterk, overziet projecten en kan zaken verhelderen. De betrokkenheid voor het bedrijf waar ze voor werkt is bewonderenswaardig. Een dame met pit en hart op de juiste plaats. Wil je overzicht voor je project of bedrijf en heb je daar hulp bij nodig? Hier moet je zijn!

Annelies Boer

Designer & Creative Founder, AB Creative Studio

let’s connect!

12 + 7 =

Wil je meer te weten komen over mij als persoon of mijn ondernemersavontuur volgen? Leuk als we dan ook op mijn social media kanalen connecten.
Wees welkom!